Tinkerbell Glitter

Saturday, February 7, 2015

sentap!

assalamualaikum~
ya Allah sentap sungguh aku dgn statement seorang hamba Allah nie.
statement pertama : Ya Allah lindungi lah aku..

statement kedua: tu sebab aku selalu ingatkan diri aku iaitu " JODOH BELOM TENTU ADA UNTUK KITA TAPI  SAKARATUL MAUT!! ITU SANGAT PASTI UNTUK KITAA!!"
 kan?? asyik pemikiran ni duk pk pasal future husband lah and what ever...itulah yg mnjadi lagha pemikiran kita kdg2 ... lalai dalam mengingati Allah swt.
bohonglah kalau aku ckp aku takpernah pk.. thats why lah aku change pmikiran dan ingat psl mati ke..ape ke..sebab memetik kata2 kuliah maghrib kat asrama dsmpaikan oleh guruku "kematian,sakaratul maut itu dpt mentawarkan sdikit keseronokan nfsu kita kat dunia nie,"
bkn lah nak ckp islam ni anti seronok tapi.. once kita nie seronok adakah kita ingat akan akhirat?? once kita seronok2 melampau-lampau..hati kita ni...hati mati... ketawa bahak2..gelap hati..Astaghfirullahalazim~ tu sebab once kita ingat pasal mati,ajal,sakaratul maut.. ia dpat menghidupkan kembali hati2 kita yg mati nie..

statement ketiga:aku cuba2 gak tunduk2 pndgn..kdg2 bjaya,,kdg2 tu x..tapi aku akan usaha smpai mata aku tembus tanah~ muahaha(melampau lak) tulahhh.. bak kata ustaz Adnin " usha crush kat fb..like pic die.. komen pic die.. dah mula tumbuh putik2 cinta..kenal2..lama2 ia jadii...kearah zina"
Allah swt suruh kita jauhi zina...sooo perkataan "JAUHI" mkne nye.. kita kena lah jauhi kan??
nilah salah 1 nye.. jauhi dgn xmelayan mamat buaya2 , harimau2 dan sgala macam buas mak nenek kat fb and kat luar pon..kita tunduk pandangan sebab ianya salah 1 lgkah .tpi kt fb,.kat tweet kat mane2 lah laman sosial.. kita tetap gak menatap je muka die ... "ehh bukan aku saje2 tatap..dah budak laki tu yg post " .....memanglah... salah 1 nye kalo tkt sgt jtuh hati.. blog ke unfriend ke..unfollow ke..sanggup?????? (tnya diri sdiri gak ni )

statement 4: haaaa virus nie ade gak nie... shiuhhhh pergi lah kau jauh2... tapi aku takde lha fanatik sgt dgn org nye..aku just suka lagu2 nye saje(jujo) tapi kdg2 setan tuh bisik gak kt hati ni " ehh die nie ensem" astaghfirullah..secara tak sedar kita berdosa org yg kita puja tu pun berdosa..tambah2 jika angin syahwat menusuk kalbu ... nauzubillah..nasihat nye.. cepat2 pikir mati dan sebut astaghfirullahalazim..bnyak kali.. Allah...

No comments:

Post a Comment