Tinkerbell Glitter

Friday, February 13, 2015

hijrah~

assalamualaikum~
kalau niat kita baik..In shaa Allah. Allah permudahkan~
 aku memang nak hijrah~ dari dulu dah nak hijah2..tapi dulu aku rasa ada something yg lompong dan kosong..aku bukan tak try nk buat itu ini supaya lompong dan kosong itu berisi~ dulu.. aku ada cintakan mamat nie.. masa aku cinta dia tulah hidayah Allah swt tu smpai..masa tu aku tak kuat..tak kuat nak clash nak mintak clash dgn dia tapi hidayah ni bukan sebab dia tau..tapi maybe Allah beri supaya suruh cintakan Allah..aku try nak wat solat2 taubat lah..apalah tapii mesti rasa nk kmbali ke dunia yg jahil dulu..
soo aku break dgn dia...
(dipendekkan criter) 
aku cple nan org len..clash!
couple lagiiii!! clash!!
haa lepas yg ketiga nie..aku pujuk hati aku 
"Allah kan ada?"
"buat apa nak cintai org yg lom tentu milik kita?? sedangkan Allah tuh ada dan wajar kita cintai"
 pastu aku pasang tekat..NO COUPLE,NO FALLING LOVE..

SOO.. aku tekat nak cari cinta Allah~ tup2 aku baru dapat rasa tenang jer.. tak perlu sebenar nya cinta2 ajnabi nie~ 
aku fikir2 ..patot lah dulu rasa kosong~ payah nk istiqamah..sebab perasaan.pemikiran dan minda ni asyik duk ingat org yg kita cinta jer an??
dan tak fikir ALLAH SWT SECARA MUTLAK!

ok habis pasal nie.

ok disebabkan aku doa kat Allah nak rakan yg mentarbiah hati ni~
yang tak menyebabkan aku lupa pada Allah swt.
tup2... Allah kirimkan kepada aku insan2 yg positif ,bg aku support dan senang cakap insan yg dekat lah dgn Allah..

first, aku kenal dengan dengan kak aida.. 
2nd... dgn kak adyani..
and aq jumpa pages dakwah "tarbiah sentap" dari situ aku belajar cmne nak bangkit dan cmna nak tinggalkan dunia2 nie..
cinta remaja? 
cinta hanyut dek nafsuu... nafsu buas! liar!
ade yg ckp " aku cintakan dia bukan nafsu lah"
" aku cintakan dia kerana Allah lah..bla bla.."
hummm..
satu je aku nak ingatkan kat aku n mangsa2 cinta nie 
"ALLAH TAKKAN REDHA DENGAN CINTA ANTARA MUHRIM, ALLAH HANYA REDHA CINTA SUAMI ISTERI"
"ONCE KITA BERCAKAP DENGAN AJNABI F2F ALLAH GELAPKAN HATI NI"
''IKHTILAT .....ALLAH TARIK ONE BY ONE NIKMAT KEIMANAN DAN KEMANISAN DLM BERIBADAH KITA"

~by:cikgu bajet ohsem

No comments:

Post a Comment