Tinkerbell Glitter

Thursday, February 5, 2015

Allah~

ya Allah...
aku hanya nak kejar cintaMu,RasulMu..
aku taknak leka dengan dunia fahsya mungkar nie.

hummm.... apa2 pun terjadi aku tetap kejar cintaMu Ya Allah~

aku taknak jatuh cinta pada yang bukan milik aku.
aku taknak suka dan bharap pada org lom tentu milik aku.

buat apa dok kejar cinta manusia ..sedangkan cinta pada Allah tah sampai level  mana tah..
ingat iman kita senipis kulit bawang~
kalau seandainya dalam episode hidup aku nie aku temu jodoh..
aku nak yg boleh ngaji dgn tartil,tahu psl agama.. nilai cinta dia kerana Allah. aku taknak cari.. tapi biarlah Allah yg kasi.
kalau seandainya dlm episod hidup aku xde jodoh...
itu aku anggap 1 ujian bg aku..
manalah tahu Allah nak kasi sesuatu lagi bermakna kan?

kalo ada pemuda umat Muhammad saw..dtg dengan membawa mahar iman dan agama..
aku redhakan dia menjadi milik aku.

kdg2 kita sentiasa pikir pasal jodoh..walhal..jodoh tu tak pasti ade ke tidak tuk kita.
tapii.. "sakaratul Maut" sangat pasti ..
apa bekalan kita untuknya? ya Allah..
matikan kami dalam iman..
terimakah engkau segala amalan kami???

tak sanggup jika amal kita tk sempurna dimata Allah swt.
cari keredhaan ibu bapa..baru Allah redha.




impian:muslimah backpackers~

No comments:

Post a Comment